Propellerads

Lelaki Upload Status di Facebook Berkaitan Gempa Bumi Di Sabah Ditangkap


Lelaki Upload Status di Facebook Berkaitan Gempa Bumi Di Sabah  Ditangkap


Seorang Suspek yang telah menaik status berkenaan kejadian gempa bumi di Sabah telah  ditahan di rumahnya di Indah Permai, Jalan Sepanggar di sini kelmarin kerana mengeluarkan kenyataann berbaur perkauman dan penghinaan.

Penahanan suspek difahamkan anggota keselamatan berusia 22 tahun dilakukan pada pukul 9 malam dan disiasat mengikut Seksyen 505(c) Kanun Keseksaan/ 233 Akta Komunikasi Multimedia.

Dalam orang2 tertentu memberi komen. Ada yang tak hiraukan perasaan orang lain khususnya kes ini penduduk Sabah. Dan dalam orang2 Sabah meluahkan kemarahan dan tak puas hati... Mereka juga telah menghina orang semenanjung secara tak langsung. Orang semenanjung juga terasa kecil hati. Maka berbalaslah caci dan keji...Tapi masih ramai yang abaikan sekerat dua mulut tak insurance ni. Masih ramai yang tetap menyumbang setakat yg termampu untuk meringankan beban mereka yg menghadapi bencana ini. Moga kita semua bertenang agar dapat melihat dalam konteks yg lebih luas. Buangkan api bara yang membakar jiwa
Share on Google Plus

About hapdate

Sentiasa komited menghapdate informasi dan berita terkini untuk korang semua.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment